Milestone
Rol Dutch Dream Group
Dutch Dream Group begeleidde Mileston bij het verkrijgen van groeifinanciering
Over de deelneming
Met Milestone™ leg je de cruciale momenten van de ontwikkeling van je kind vast die je niet wilt vergeten. Het idee achter Milestone™ is ontstaan toen Gemma Broekhuis het moment dat haar zoontje zich voor het eerst omrolde wilde vastleggen. Ze deed dat door een kaartje te schrijven met daarop een tekst en de datum en fotografeerde hem daarmee. Hetzelfde deed ze toen hij voor het eerst een nacht doorsliep, kroop en zijn eerste vaste voedsel at.
Ze besefte hoe waardevol die foto’s zijn en hoe snel je deze momenten vergeet. Ze besloot haar idee van de handgeschreven kaartjes om te zetten naar een product: de Milestone™ Baby Cards. Dit zijn vrolijk gekleurde kaartjes met tekst erop. Inmiddels is de productenlijn uitgebreid en zijn er nu ook Pregnancy Cards, Mini Cards, Baby Cards Twins, Junior Cards en is er de speciale Nijntje editie.
Vandaag de dag worden de kaarten verkocht in 37 landen in 13 verschillende talen en iedere dag stelt Milestone™ aankomende en nieuwe ouders weer in staat om de bijzondere momenten in het leven (van hun kindje) vast te leggen en te bewaren.
Over het proces
Milestone™ zag dat de grootste groeipotentie in de Verenigde Staten lag. Door het wijzigen van het verkoopstrategie d.m.v. het opzetten van een nieuw eigen verkoopkanaal in de Verenigde Staten verwacht Milestone™ haar omzet binnen drie jaar sterk te laten stijgen. Om deze strategie uit te voeren was Milestone™ op zoek naar een financiering.
Door de intensieve samenwerking tussen Dutch Dream Group en Milestone™ kon er op korte termijn een financieringsmemorandum aan een passende financier voorgelegd. Deze financier kon snel een eerste voorstel neerleggen. Na diverse onderhandelingen gevoerd te hebben over de financieringsvoorwaarden kon Milestone™ het voorstel accepteren en binnen 6 weken een begin maken met haar groeiambities.