Waardefocus & Financial Planning

Verreweg de meeste bedrijven die wij dagelijks tegen komen hebben een duidelijke eigen missie waarlangs zij een positieve impact op de wereld proberen te maken. Dit is ook waar de meeste ondernemers die wij kennen voor staan en wat hen motiveert om elke ochtends uit bed te stappen en aan de slag te gaan. Daar komt vaak geen financiële term aan te pas. 

Toch heeft het management van elk bedrijf ook als voorname doelstelling en incentive om de bedrijfswaarde te maximeren. Echter, zijn in de praktijk de processen en targets in het operationeel management van de meeste MKB bedrijven hier niet aantoonbaar en meetbaar op gericht. Het identificeren en managen van ‘value drivers’ kan jou als ondernemer of management team helpen om de focus en acties te richten op de factoren die de meeste impact hebben op de waarde van de onderneming.

Dit is wat in ons nieuwe product ‘Waardefocus & Financial Planning’ centraal staat. Door je mee te nemen in onze waarde-gestuurde aanpak, lijnen we gezamenlijk de strategische doelen van jouw bedrijf op met de voornaamste waardedrijvers. Dat wil zeggen dat alle prestatie maatstaven, financiële analyse, KPI’s, organisatiestructuur en processen beoordeeld worden door de lens van lange termijn waardecreatie. Dit proces vereist een goed begrip van de sectoren en markten waarin je concurreert, gekoppeld aan de eigen concurrentiepositie. Het waarderingsmodel dat hier aan ten grondslag ligt geeft je tevens inzicht in je financiële planning en stelt je in staat hierop te acteren. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Laat onderstaand je gegevens achter en we inventariseren samen de mogelijkheden. 

Meer weten?

Ontvang onze whitepaper voor inzicht in het proces, voordelen voor jou als ondernemer en een praktisch rekenvoorbeeld. Klaar om meer te leren over bedrijfswaardering?

Download onze whitepaper

Maatschappelijk verantwoord waarderen

Wij focussen voor onze klanten in alles op waardeontwikkeling. En de waarde van elke onderneming ligt besloten in haar toekomst. En dus richten wij ons in alles op Toekomstklaar Ondernemen. Hier zijn de bekende toekomstthema’s als duurzaam onlosmakelijk mee verbonden. 

Uit recent onderzoek blijkt daarentegen dat de meeste ondernemers in het MKB onvoldoende zicht hebben in de impact van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) aspecten op de waarde van hun bedrijf. Samen met onze partner KplusV hebben wij veel ervaring en expertise op het snijvlak van bedrijfswaardering en MVO, waarmee we jouw bedrijf graag van dienst zijn.   

0-meting en sturen op bedrijfswaarde

Sturen op ondernemingswaarde begint met weten waar je nu staat. Wij voeren als onderdeel van het traject een 0-meting uit via een combinatie van gangbare waarderingsmethoden. Vervolgens nemen we je mee in de analyse van factoren die kunnen leiden tot een hogere bedrijfswaarde en een beter overdraagbaar bedrijf. 

Dit proces zal je o.a. de volgen inzichten opleveren:

 

Weet jij wat jouw bedrijf waard is?

DDG Cover Leadmagnet (6)

Vraag nu je waarde-indicatie aan

Benieuwd naar je huidige bedrijfswaarde? Laat onderstaand je gegevens achter dan neemt één van onze adviseurs spoedig contact met je op.

Onze diensten

Ondernemende adviseurs voor ondernemend MKB

Solliciteer direct