Na haar afstuderen aan de RSM Erasmus Universiteit in Rotterdam heeft Eva veel vlieguren gemaakt in de e-commerce. Dit mondde uit in het opbouwen van ervaring als eindverantwoordelijke bij MKB-organisaties tot 150 FTE en met een omzet van 25 miljoen euro, waarbij ze bedrijven een stap verder bracht in hun groei en professionalisering. Ze heeft ervaring met het opstellen van groeiplannen, het bouwen van commerciële teams, en het optimaliseren van financiële en HR-processen. Ze heeft diverse technische herplatforming trajecten begeleid en beschikt over brede ervaring in digitale transformaties, opgedaan als manager bij bedrijven als Coolblue, L’Oréal, Miele en Hallmark. Met 15 jaar ervaring in zowel B2C als B2B-markten, ook op corporate niveau, heeft ze zich meer recentelijk verdiept in de wereld van fusies en overnames (M&A).
Als één van de oudste millennials bouwt Eva moeiteloos bruggen tussen generaties op de werkvloer. Haar leiderschapsstijl is gebaseerd op het bieden van autonomie met een focus op resultaten. Ze staat bekend om haar heldere communicatie, besluitvaardigheid en daadkracht, terwijl ze altijd zorgt dat het ‘waarom’ van de organisatie voor iedereen duidelijk is. Ze werkt graag met de agile methode en is een creatieve onderhandelaar. Haar superkracht is snelheid, wat haar bijzonder effectief maakt bij urgente situaties of strakke deadlines. Ze heeft een speciale affiniteit met het stimuleren van vrouwen op de werkvloer.